Bylo nebylo, jedno sobotní odpoledne jsem na IMDB objevila zajímavý odkaz na minisérii stanice SyFy (či SciFi toho času). A protože se v obsazení objevoval jistý cylon a Alan Cumming, nedalo mi to.
Tin Man je jednoznačná bastardizace (neboli tolik populární re-imagining) Čaroděje ze země Oz (zde OZ = Outer Zone). Více jak 2/3 času patrně budete přemýšlet, v jakém vztahu je tento nový pohled ke starému filmu a tu zbylou třetinu (kdy už to víte), se budete patrně smát příšernému scénáři.
Nový "look" staré pohádky se snaží být víc cool pro moderní publikum. Takže svět kouzel a magie je proložen steam punkovou vrstvou, v hlavním městě jsou noční kluby a v uličkách postávají kurtizány. Postavy také doznaly značných změn. Z Dorotky je DG (a ne, není to TA Dorotka, ovšem shoda jmen není náhodná) - slečna neurčitého věku (na puberťačku příliš dospělá vzhledem, na dospělou příliš okleštěna o rozum). Samozřejmě při své cestě Zónou potká tři společníky. Místo strašáka bez mozku tu je vynálezce bez mozku, který vypadá, jako něco z Tita (Alan), Plecháč je šerif jak vystřižený z westernu (s vizáží jistého blonďatého člena Band of Brothers) a nepostrádá srdce, nýbrž rodinu, Lev byl nahrazen humanoidní telepaticko-empatickou formou života, která patrně utekla ze Star Wars (podobně jako umpalumpové obývající ewocká městečka v korunách stromů). Na straně zla (aby to bylo kompletní) se nalézá hromada gestapáckých kleriků v čele se cylonem a zlá čarodějnice z libovolného merlinovského filmu s obřím dekoltem a létajícími opičkami pana Burnse.
Silná zápletka tu spočívá v hledání jistého smaragdu, který zlá čarodějnice urychleně potřebuje, ale najít jej může jen DG. Zde je nutné podotknout, že čarodějnice si za svůj ultimátní cíl vybrala uvrhnout celý svět do tmy. Není to tak náročné jako genocida, pár lidí to jistě naštve (už teď se po kraji šíří rezistence), ale že by to bylo pro vládu nějak výhodné? Místo, aby těch pár dnů do zatmění sluncí (ano, jsme na Tatooine) DG někde přečkala, protáhne diváky sentimentálním příběhem svého dětství, kde demonstruje, jaké byly se sestřičkou kamarádky, než vlezly do té batmanovské jeskyně. Pár světlých momentů se tu najde, ale zahrnují především scény s Cummingem, cylonem, nebo frízskými koníky (případně malým, roztomilým pejskem), zbytek je tak nějak monotónní cesta lesem, sem tam po sněhu, ani ta žlutá cihlová cesta už není, co bývala. Všude samý robot, hologram, Síla (škrcení na dálku se zde také provozuje)...
A pak přijde grandiózní finále, při kterém se musíte smát (koukat moc není na co, neboť celá polovina dobrých postav - tedy cylon - je zavřena až do konce v potapěčském skafandru). Tak si představte, že máte ultimátní hyper super zbraň (něco jako, přiznejme si to, mega-turbo laser - tedy "huge beam of light") a armáda vojáčků hlídá ciferníky, místo aby třebas jen zamkla místnost, kde se válí ovladací panel. Taky samotná zbraň má výborný zabezpečovací mechanizmus, který patrně zmíněný vědec vymyslel až po odstranění mozku (což nám kvůli PG ratingu není ukázáno, stejně jako jeho navrácení).
Tin Man je jeden z těch počinů, které nejsou úplně nezajímavé, zanechají stopu v podobě záznamu a poputují tam, odkud přišly. Nicméně aspoň další tak trochu ujetá role pro Alana Cumminga do sbírky.
Tin Man je jednoznačná bastardizace (neboli tolik populární re-imagining) Čaroděje ze země Oz (zde OZ = Outer Zone). Více jak 2/3 času patrně budete přemýšlet, v jakém vztahu je tento nový pohled ke starému filmu a tu zbylou třetinu (kdy už to víte), se budete patrně smát příšernému scénáři.
Nový "look" staré pohádky se snaží být víc cool pro moderní publikum. Takže svět kouzel a magie je proložen steam punkovou vrstvou, v hlavním městě jsou noční kluby a v uličkách postávají kurtizány. Postavy také doznaly značných změn. Z Dorotky je DG (a ne, není to TA Dorotka, ovšem shoda jmen není náhodná) - slečna neurčitého věku (na puberťačku příliš dospělá vzhledem, na dospělou příliš okleštěna o rozum). Samozřejmě při své cestě Zónou potká tři společníky. Místo strašáka bez mozku tu je vynálezce bez mozku, který vypadá, jako něco z Tita (Alan), Plecháč je šerif jak vystřižený z westernu (s vizáží jistého blonďatého člena Band of Brothers) a nepostrádá srdce, nýbrž rodinu, Lev byl nahrazen humanoidní telepaticko-empatickou formou života, která patrně utekla ze Star Wars (podobně jako umpalumpové obývající ewocká městečka v korunách stromů). Na straně zla (aby to bylo kompletní) se nalézá hromada gestapáckých kleriků v čele se cylonem a zlá čarodějnice z libovolného merlinovského filmu s obřím dekoltem a létajícími opičkami pana Burnse.
Silná zápletka tu spočívá v hledání jistého smaragdu, který zlá čarodějnice urychleně potřebuje, ale najít jej může jen DG. Zde je nutné podotknout, že čarodějnice si za svůj ultimátní cíl vybrala uvrhnout celý svět do tmy. Není to tak náročné jako genocida, pár lidí to jistě naštve (už teď se po kraji šíří rezistence), ale že by to bylo pro vládu nějak výhodné? Místo, aby těch pár dnů do zatmění sluncí (ano, jsme na Tatooine) DG někde přečkala, protáhne diváky sentimentálním příběhem svého dětství, kde demonstruje, jaké byly se sestřičkou kamarádky, než vlezly do té batmanovské jeskyně. Pár světlých momentů se tu najde, ale zahrnují především scény s Cummingem, cylonem, nebo frízskými koníky (případně malým, roztomilým pejskem), zbytek je tak nějak monotónní cesta lesem, sem tam po sněhu, ani ta žlutá cihlová cesta už není, co bývala. Všude samý robot, hologram, Síla (škrcení na dálku se zde také provozuje)...
A pak přijde grandiózní finále, při kterém se musíte smát (koukat moc není na co, neboť celá polovina dobrých postav - tedy cylon - je zavřena až do konce v potapěčském skafandru). Tak si představte, že máte ultimátní hyper super zbraň (něco jako, přiznejme si to, mega-turbo laser - tedy "huge beam of light") a armáda vojáčků hlídá ciferníky, místo aby třebas jen zamkla místnost, kde se válí ovladací panel. Taky samotná zbraň má výborný zabezpečovací mechanizmus, který patrně zmíněný vědec vymyslel až po odstranění mozku (což nám kvůli PG ratingu není ukázáno, stejně jako jeho navrácení).
Tin Man je jeden z těch počinů, které nejsou úplně nezajímavé, zanechají stopu v podobě záznamu a poputují tam, odkud přišly. Nicméně aspoň další tak trochu ujetá role pro Alana Cumminga do sbírky.
Žádné komentáře:
Okomentovat