26. 2. 2009

Prozření

Právě se mi zhroutil svět... vlastně ne, tak tragické to není.

Noch einmal bitte (und bitte langsam).

Právě jsem zjistila, jak dlouho jsem žila s vědomím něčeho, co byla očividná lež. A ono stačilo pár vteřin googlit.

Před deseti lety
Salla má narozeniny. Salla vlastně ještě ani neví, že jednoho dne se bude takto nazývat. Co ale ví je, že jí do života zasáhly Hvězdné války. A to se vším všudy. Budoucí Salla má nejlepší kamarádku. Tato kamarádka má mámu, která učí hudební výchovu. A všechny tyto předpoklady vedou k faktu, že budoucí Salla dostala noty. A ne ledajaké noty! Noty, na kterých je uveden jako autor John Williams, skladba je nazvaná Cavatina a je z Lovce jelenů. Budoucí Salla jásá a následující rok (až tři) se učí notu po notě přehrát náročnou látku. Co si naposledy pamatuji, uměla první stranu zpaměti.

O 8 hodiny dříve
Dojíždějí poslední vteřiny BSG 2x15. V popředí Kara Thrace a Karl Aghaton, na pozadí subtilní kytarové tóny. Tóny, které nepatří Bearovi, ale z paměti vytahují něco povědomého. Cavatina? Nebo jen nějaký zkrat mezi neurony? Pár správných slov do Googlu a je to tu přátelé. Ony tóny skutečně patří této krásné skladbě. A jak je to s tím Williamsem? Jméno stejné, člověk jiný. Jde o kytaristu, který tuto skladbu kdysi nahrál.

Vtipné, jak po deseti letech učiníte objev tak banální, že vás vyvede z míry (a všichni kolem to už dávno vědí).

Současnost
V průběhu procesu jsem našla velmi zajímavý rozbor témat z BSG. Už když jsem si přinesla domů Minisérii a vyměnila celý obsah mptrojky za všechna alba tohoto seriálu (až klesne dolar, pravděpodobně udělám nájezd na Amazon), jsem si říkala, že by bylo zajímavé něco takového odsledovat. Ale bohužel mě stále děj strhává do víru událostí na obrazovce natolik, že nejsem schopná vyfiltrovat jen hudbu. Ještěže existují fanatici, co to udělají za nás.

Žádné komentáře: