13. 10. 2008

Listování

Můžu si připsat křížek za další divadlo - Hadivadlo. Do teď se mi, jako jedna z menších brněnských scén, vyhýbalo. Ale mám kulturní kmotru. A ta kmotra minulý týden vytáhla mámu na Listování. Máma přišla nadšená (dokonce se kvůli Lukáši Hejlíkovi, který v Listování účinkoval, koukla na kousek Ošklivky Katky).

A co to ono Listování je? Jednoduše se vezme kniha a v komorním hereckém obsazení je její děj ve zkratce pře{vyprávěn, čten} publiku. Přišlo mi to zajímavé, a tak jsem se další neděli k oběma přidala. Na pořadu dne byla kniha Tobiáš Lolness II. Řeknu vám, takhle jsem se dlouho nebavila. Provádění se ujal herec a herečka (kazeťák se skvěle podkreslující hudbou nepočítám), které jsem nikdy neviděla, ale smekám před nimi. Zvládli jak zrekapitulovat během pěti minut děj první knihy, tak sehrát celý spletitý příběh plný nečekaných zvratů (a příbuzenských vztahů) s mnoha svébytnými postavami, akčními scénami, flashbacky, halucinacemi i vtipnými vsuvkami knihy druhé. Samotná kniha je i není pro děti. Jejím hrdinou je milimetrový Tobiáš, který žije na stromě, kde vládne mamon, láska, zrada i ekologická krize. Operace Vítězství a ponožky pletené stylem Průvan nemají chybu!

Listování v Hadivadle probíhá už nějaký ten rok. Do teď jsem nevěděla oč přicházím. Teď už to vím, a proto na další neomylně zamířím. Na programu je 16. listopadu parodický kus Smrtislav Hezoun.

Žádné komentáře: